Taktilni doživljaji
Utvrđeno je da dodirivanje proizvoda učvršćuje stavove prema njemu, kao i nameru kupovine, kao i da povećava stepen pouzdanja prilikom procene tih proizvoda, kažu Džoan Pek i Dženifer Vigins.
„Taktilni elementi na ambalaži doprinose ukupnom imidžu brenda“
Sa tim na umu, predstavljaju se nove tehnologije štampe koje pružaju taktilne efekte koji kupce navode da dodiruju.
Postoje određeni dokazi da taktilni elementi na ambalaži proizvoda mogu čak i da doprinesu ukupnom imidžu brenda proizvoda. Prema nedavnom istraživanju, jasno je da što duže osobe ostanu usredsređene na određeni artikal, veća je verovatnoća da će odabrati taj artikal i da će im se više svideti. Ako proizvodi privlače vizuelnu pažnju, veća je verovatnoća da će ih kupci dodirnuti; a ako ih dodirnu, još je veća verovatnoća da će ih kupiti.
„Upečatljiva ambalaža nekada e privlačila pažnju kupaca“
Kada se u obzir uzme mnoštvo proizvoda koji su danas dostupni u maloprodaji, potrebno je da se vlasnici brendova postaraju da se njihovi proizvodi ističu u odnosu na konkurenciju. U skladu sa tim, ambalaža je prva stvar koja mora da privuče pažnju kupca. Džoan Pek i Dženifer Vigins kažu da ambalaža proizvoda koja je zanimljiva na dodir može da utiče na povećanje prodaje, čak i ako prilika za dodirivanje ne pruža dodatne informacije o proizvodu.
(Izvor: Joann Peck & Jennifer Wiggins; It Just Feels Good: Customers' Affective Response to Touch and Its Influence on Persuation; Aradhna Krishna, Luca Cian, Nilüfer Z. Aydınoglu ; "Sensory Aspects of package design"; 2017)
Kada kupac fizički doživi i dodirne efekte, poput preciznog reljefnog UV premaza, izgleda da ga to navodi da trenutno donese odluku o kupovini. To su dobre vesti za sve.
Taktilni doživljaji povećavaju verovatnoću impulsivne kupovine
Još jedna anketa, „Efekat običnog dodira na doživljaj vlasništva“, koju su sproveli Peck i Suzan B. Šu 2013. pokazala je da vid i dodir povećavaju psihološki doživljaj vlasništva i vrednosti u odnosu na sam vid za 22% i 24%. Sa druge strane, istraživanje iz 2017, „Čulni aspekt dizajna ambalaže“, autora Aradhna Krishna, Luca Cian i Nilüfer Z. Aydinoglu, pokazalo je da ambalaža obogaćena folijom povećava primamljivost do 2,5 puta.
Posredne pogodnosti koje tehnike ulepšavanja štampe pružaju vama kao štampariji
Nove tehnike ulepšavanja i digitalne tehnologije lakiranja, digitalni otisci sa preciznim premazivanjem koje ističe definisane oblasti i dodaje 3D efekte, takođe omogućavaju štamparijama da prenesu kreativnost na novi nivo – i da to dodatno naplate. Dodajte 3-dimenzionalni lak i foliju na štampani proizvod i običan štampani materijal ćete pretvoriti u vrhunski proizvod.
Klijenti cene inovativni pristup koji je potreban za ovo i spremni su da to dodatno plate. Istraživanje iz 2016, „Posle CMYK: Korišćenje specijalnih efekata u digitalnom štampanju, ključne informacije“, postavila je pitanje štamparijama: „U poređenju sa digitalnim CMYK štampanjem, koliko dodatno ili procentualno više možete da naplatite ulepšavanje štampe?“ Klijenti iz Evrope naveli su da su spremni da plate do 89% više za digitalna ulepšavanja u odnosu na običnu CMYK štampu. Klijenti kažu da bi prihvatili najviše povećanje cene za proizvode sa teksturom (do 89%), folijom (82%) i metalik efektima (51%) koje je moguće napraviti pomoću ove tehnologije. Specijalne boje (28%), folije (28%) i završna obrada sa teksturom (27%) javili su se kod najvećeg broja ispitanika koji su naveli da dodatno naplaćuju (50% ili više).
Od privlačenja pažnje na prodajnom mestu do naplate viših cena kompanijama zaduženim za marketing proizvoda – zato je ulepšavanje obostrano korisna stvar u industriji štampe.
Kompanija MGI učinila je ulepšavanje štampe isplativijim za sve od kada je ušla u ovaj segment, tako da ne bude rezervisano samo za vrhunske zadatke. Serija MGI JETvarnish 3D omogućava dinamično ulepšavanje digitalnih i ofsetnih proizvoda pomoću jedinstvenog inkdžet nanošenja dimenzionog laka i tekstura od folije. Štampa se koristi za primamljive i upečatljive primene, kao što su dizajn enterijera, katalozi proizvoda i brošure u sektoru turizma i putovanja, jelovnici i karte dnevnih jela u gastronomiji, luksuzna ambalaža za potrošačku robu, reklamna pošta i oglasi u marketinškim kampanjama, kao i mnogi drugi sektori.
Ako želite da budete među inovatorima u industriji štampe, potrebna vam je digitalna tehnologija lakiranja. Možda se pitate gde sve to vodi? Koje od naših čula će tehnologija sledeće osvojiti? Da li će nove metode štampanja nekako uspeti da dočaraju zvuk talas koji se nežno razbijaju na obali u turističkoj brošuri ili možda miris preukusnog obroka na jelovniku? U redu, zvuči neverovatno, ali to su govorili i za taktilno štampanje.
Mislite da biste mogli da porazgovarate sa nekim od naših stručnjaka o tome kako digitalna tehnologija lakiranja kompanije MGI može da učini vašu kompaniju profitabilnijom?
MGI pruža širok asortiman opcija za lakiranje koje će vam dati sve pogodnosti ulepšavanja i jednim potezom povećati vaše profitne marže. Ako želite da saznate više o investiranju u budućnost štampanja uz naše revolucionarne tehnike ulepšavanja – i da možda testirate neki naš hardver – samo kliknite na Obratite nam se, a mi ćemo direktno kontaktirati sa vama.